Paleo mama Simone

Het is woensdag en ik heb vandaag een nieuwe bijdrage voor de Paleo mama rubriek klaar staan. Simone, mama van drie kindjes, en blogster, deelt vandaag met ons hoe Paleo eten er bij haar en haar vijfhoofdig gezin uit ziet. Naast moederen, studeert Simone momenteel voor Hormoon factor trainer en bedenkt ze lekkere recepten die ze deelt op haar blog ‘Fit & Puur

Lijkt het je ook leuk om als Paleo mama of papa mee te werken? Stuur dan een mailtje naar mail@paleofamilie.nl 

Wil je wat over jezelf en je gezin vertellen? 

Hoi mijn naam is Simone en ik ben 34 jaar. Alweer 7 jaar getrouwd en moeder van 3 kinderen. Riley van 6 jaar, Evi van 4 jaar en Toby van 1,5 jaar. Sinds Evi is geboren zijn we anders gaan eten doordat ze een koemelkallergie bleek te hebben en ikzelf lactose-intolerant werd. We begonnen toen vooral met producten weglaten. Mijden van zuivel, daarna zomin mogelijk suiker en e-nummers en als laatste glutenvrij. Tijdens de zwangerschap van de jongste ging ik op zoek naar voeding die iets toevoegde aan onze gezondheid. Door het toevoegen van voeding met veel voedingstoffen eet je automatisch minder van datgene wat niet zo goed voor jou persoonlijk is. Ik volgde 2 opleidingen (gewichtsconsulente van NHA en orthomoleculaire voeding van Civas), sinds kort studeer ik ook voor trainer Hormoonfactor en sinds vorig jaar heb ik mijn eigen bedrijf om voedingsadvies te geven.

Wat heeft jou gemotiveerd om graanvrij te gaan eten?

Sinds de zwangerschap van de jongste kun je mijn voedingspatroon inderdaad het beste omschrijven als Paleo. Zelf heb ik vanaf mijn 18de last van een prikkelbare darm en met een Paleo eetpatroon heb ik hier zo goed als geen last van. Wanneer ik een keer een uitzondering maak merk ik dit gelijk aan mijn buik.
Mijn man doet ook steeds meer mee. Voorheen at hij thuis mee, maar at op zijn werk nog gewoon brood. Tegenwoordig neemt hij eigenlijk altijd een Paleo lunch mee. Enige wat hij niet kan weerstaan is af en toe een traktatie van een jarige. 🙂
De kinderen doen voor 2/3 mee. Het ontbijt bestaat helaas nog meestal uit rijstwafels. Wel proberen we daar genoeg voedzame producten bij te geven zoals ei, leverworst en notenpasta. Verder mag ik echt niet klagen ze eten bijna elke dag 2 maaltijden met groenten en hun tussendoortjes bestaan uit fruit en geen snoep!

Wat zit er geregeld in het lunchtrommeltje van je kind?

Overblijven hoeven onze kinderen niet, maar op woensdag gaan we gelijk uit school door naar ballet en daarna naar zwemles dus op die dag nemen we wel wat te eten mee. Vaak zijn dit pannenkoekjes, fruit en nootjes. Af en toe nemen we ook bietensalade met ei mee. Daar smullen ze net zoveel van!

Wat is jullie invulling van het Paleo dieet en leefstijl?

We maken zeker uitzonderingen op Paleo. Voor mezelf niet zo heel veel omdat ik weet dat ik daar echt last van kan krijgen. Toch kan ik af en toe best genieten van een reep Tony Chocolonely. Mijn man geniet nog steeds van de traktaties op zijn werk en hij eet wel af en toe witte rijst. Verder eten we nog wel eens aardappels (meestal koud voor Resistant Starch maar we maken er ook wel eens patat mee) Boekweit aten we eerst wel, maar inmiddels niet meer. De kinderen drinken elke dag een glas rauwmelkse Kefir en daarnaast dus vaak nog rijstwafels. Zelf heb ik nog steeds de meeste moeite met het ontbijt voor de kinderen.Zelf eet ik net zo lief groenten en vlees in de ochtend, maar de kinderen krijgen dat nog niet weg. Op kinderfeestjes of andere feestjes proberen we ze een beetje te sturen zodat ze zichzelf niet ziek eten,maar verder mogen ze dan best wat proeven wat we normaal niet eten. Mijn dochter moet dan nog wel opletten dat ze geen koemelk binnenkrijgt. Gelukkig weet ze inmiddels heel goed wat wel en niet kan.

Hoe ziet een gemiddelde dag er bij jullie uit?

Ontbijt is voor iedereen verschillend maar de rest redelijk gelijk. Geen dag is hetzelfde doordat we veel variëren, maar zal 1 dag opschrijven:

Ontbijt kids: rijstwafels met notenpasta, kokosboter en ei
Ontbijt van ons: samen 5 eieren met 100 gram geraspte wortels en 250 gram champignons

Kids tussendoor: banaan en gepelde chufa’s

Lunch: Paleo-pasta met gehakt, courgette en tomaten/wortel/paprika saus.

Avondeten: Broccoli, doperwtjes, taugé, champignons en tartaar.
Toetje: Gebakken appel met rozijntjes

Wat is jouw tip deze week?

Laat de kinderen mee beslissen over welke groenten op tafel komen. Op deze manier zijn ze sneller geneigd om meer ervan te eten. Ondertussen hebben we hier 2 echte eigen meningen over welke groente op tafel moet komen waardoor we vaak gewoon 2 soorten klaarmaken. Nu eten ze nog meer want ze willen van beide groenten wel iets! Veel extra afwas is het niet doordat we de groenten stomen in een stoompan van de Ikea. Je stapelt dan gewoon een extra stoominzet erop en hoeft dus niet een extra pan te gebruiken.

Wat is jullie favoriete Paleo recept?

Mijn kinderen zijn echt dol op Paleo lasagne! Dit recept heb ik enige tijd geleden gedeeld op mijn eigen blog (Fit en Puur) je vind het hier

lasagne

Foto Copyright Fit & Puur

Tags:

Reactie 0 Reacties

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

Jouw gegevens