Hartige lunch pannenkoekjes (suikervrij, zuivelvrij, glutenvrij, vegan)

We eten niet elke dag brood met de lunch. Vaak eten we salades, pasta gerechten, soepen en pannenkoeken (zowel zoet als hartig) en soms dan een lekkere volkoren spelt zuurdesem brood. Als we brood eten, dan genieten we er ook extra van!

Hartige suikervrij, glutenvrij en zuivelvrije pannenkoekjes!

Favoriete lunch op het moment bij iedereen hier zijn de hartige pannenkoeken, ook wel de galettes genoemd. Het basisrecept kwam ik tegen in het super mooie kookboek ‘Chez Rachel‘. Een alles behalve vegetarisch, suikervrij, zuivelvrij en vegan kookboek, want ze gebruikt rijkelijk dierlijke producten door haar kookboek heen, en suiker in haar desserts. 😉 Maar ondanks dat blijf ik haar kookboek prachtig vinden. Lees hier mijn recensie. Wat een verassing was het dan ook toen ik de boekweitpannenkoeken er in tegen kwam die suikervrij, glutenvrij en vegan zijn! Het is een fantastisch recept die we regelmatig maken. Hieronder een enigszins aangepaste versie.

Ingrediënten €0.00 (4 Porties)

  • Boekweitmeel 150 gr
  • Quinoameel Kan ook gewoon boekweit voor gebruikt worden 50 gr
  • Water 600 ml
  • Kokosolie Om in te bakken 1 eetlepel
  • Keltisch Zeezout 1 snufje

BEREIDING:

  1. Doe de meel en water in een kom met een snufje zout en meng alles goed door elkaar met een garde.
  2. Laat het mengsel eventjes staan zodat het wat indikt, dit gebeurt vrij snel.
  3. Verhit een steelpan met wat kokosolie.
  4. Zodra de pan warm is giet je wat van het beslag in de pan met een soeplepel.
  5. Op middelhoog vuur laat je de pannenkoek aan één kant garen.
  6. Zodra de onderkant gaar is draai je het voorzichtig om.
  7. Wanneer de pannenkoeken klaar zijn beleg je ze met vegenaise, geprakte avocado, wilde spinazie, plukje rucola en een handje gekiemde groente.
  8. Voorzichtig oprollen en eet smakelijk!
  9. Variatietip: De pannenkoek kan natuurlijk met van alles belegd worden 😉 Enkele suggesties (alleen dan niet meer vegan) zijn: zalm, tonijn, Parmaham, geitenkaas, ei, gegrilde groente, hummus, komkommer, tomaten, basilicum etc…

IMG_9705

IMG_9706

IMG_9699

IMG_9720

IMG_9722

IMG_9727

IMG_9728

IMG_9731

Tags:

Reactie 3 Reacties

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

Jouw gegevens

  1. Pingback: Eetdagboekje #2 | Happy Healthy Linda

  2. Huh, hoe komt mijn eetdagboekjes link nou hieronder op jouw pagina terecht? Had op mijn eigen pagina ook al zo’n raar ding…

    • Denk een WordPress ding? Geen idee.